Commerciële Superbowl-shows: We hebben Temu allemaal verkeerd uitgesproken


Temu betekent "samenwerken," maar zo wordt het niet uitgesproken.

Temu betekent ‘samenwerken’, maar wordt niet zo uitgesproken.
Geleden

Ultra-discountretailer Temu kocht drie Super Bowl-commercials ter waarde van in totaal $ 7 miljoen.

Het grootste voordeel van deze investering: iedereen spreekt ‘Temu’ verkeerd uit.

Hoewel de naam “Team Up” betekent, wordt deze nu in advertenties uitgesproken als “Teh-Moo”.

Dit is een machinevertaling van een artikel van onze Amerikaanse collega's bij Business Insider. Het werd automatisch vertaald en gecontroleerd door een echte redacteur.

Als de naam van uw bedrijf 'Samenwerken' betekent, hoe zou u dit dan uitspreken?

Het antwoord is natuurlijk: “teh-moo”

Dat is het motto van Temu, de online ultra-discount retailer, die óf een kortingsbon heeft gevonden voor Super Bowl-reclame óf het spaarvarken heeft gekraakt nadat hij tijdens de wedstrijd van zondagavond drie spots ter waarde van $ 7 miljoen had gewonnen. Dat komt neer op ongeveer 6,4 miljoen euro.

Hoewel het geen rebranding is, is deze rebranding wel nieuw voor de twee jaar oude e-commercesite, die vorig jaar zijn eerste Super Bowl-commercial uitzond. In deze commercial wordt Temu duidelijk omschreven als “teh-moe“uitgesproken

Lees ook

De goedkope shopping-app Temu maakte hem tot de vierde rijkste Chinees: dit is Colin Huang

De verandering leek weken voor de grote game te zijn doorgevoerd in videoadvertenties, wat door sommigen op sociale media werd opgemerkt en een commentator op Reddit gaf er commentaar op Vragen gevraagd of ze ‘een koortsdroom’ hadden.

Wanneer 100 miljoen sportfans en Swifties hun gezond verstand in twijfel trekken, laat dat duidelijk een blijvende indruk achter. De zoekinteresse in Temu explodeerde zondagavond toen kijkers op hun telefoon zochten naar meer informatie over hoe ze ‘winkelen als een miljardair’ en hoe je de naam uitspreekt.

Deze resultaten zorgen ervoor dat de geschatte 21 miljoen dollar voor Temu's moederbedrijf, PDD Holdings, goed besteed geld lijkt.

Lees ook

De Chinese online retailer Pinduoduo, die achter Temu staat – en zijn ‘hyperagressieve’ werkcultuur

En als je het gevoel hebt dat Temu tegenwoordig overal aanwezig is, dan zal dat alleen maar toenemen. Omdat PDD dat wel zal doen zee JPMorgan-analisten verwachten dit jaar 3 miljard dollar te besteden aan de marketing van het merk.

Lees ook

Temu: Deze goedkope strategie zit achter de gehypte winkel-app

Door veel geld uit te geven aan de naamsbekendheid van Temu hoopt PDD de dominantie van Amazon in de VS op dezelfde manier aan te vechten als Alibaba in China.

U kunt het originele artikel vinden hier.



Visited 2 times, 1 visit(s) today