Ik verloor 50.000 euro tijdens een driejarige cruise


David Purcell was een van de tientallen passagiers die zich hadden aangemeld voor een driejarige cruise met Life at Sea voordat moedermaatschappij Miray Cruises de reis abrupt annuleerde.

David Purcell was een van de tientallen passagiers die zich hadden aangemeld voor een driejarige cruise met Life at Sea voordat moedermaatschappij Miray Cruises de reis abrupt annuleerde.
David Purcell/Getty Images

Tientallen passagiers hadden zich aangemeld voor een driejarige cruise rond de wereld.

David Purcell was een van de passagiers die teleurgesteld achterbleef door de plotselinge annulering van de reis.

Nu roepen Purcell en 77 anderen de Amerikaanse regering op om Miray Cruises te onderzoeken wegens fraude.

Dit is een machinevertaling van een artikel van onze Amerikaanse collega's bij Business Insider. Het werd automatisch vertaald en gecontroleerd door een redacteur.

Dit is een rapport gebaseerd op een gesprek met de gepensioneerde advocaat David Purcell, 78. Het is bewerkt voor lengte en duidelijkheid. Purcell was een van de tientallen passagiers die zich inschreven voor een driejarige cruise met Life at Sea – een wereldreis die twee weken voor vertrek werd geannuleerd. Hij en 77 andere potentiële passagiers die geen restitutie hebben ontvangen, vragen het Amerikaanse Openbaar Ministerie in Zuid-Florida om een ​​strafrechtelijk fraudeonderzoek te openen naar Miray Cruises, het moederbedrijf van Life at Sea., inwijden. Een vertegenwoordiger van Miray Cruises ontkende de beschuldigingen van fraude van passagiers en zei dat het de passagiers vóór 15 februari zou terugbetalen.

Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in de oceaan, wat niet gemakkelijk is voor een kind dat opgroeit in het oosten van Kansas. Toen ik in 1968 afstudeerde, besloot ik bij de marine te gaan. Later, toen ik met vastgoedplanning begon, gaf ik een paar seminars over cruiseschepen, maar als passieve passagier op een schip had ik weinig interesse totdat een artikel over de Life at Sea-cruise mijn aandacht trok.

Bij mijn vrouw Beth was alvleesklierkanker vastgesteld en er was veel te doen en veel om van te houden, maar niet veel om naar uit te kijken. Ik dacht: “God, deze cruise is echt iets dat ik zou kunnen doen.” In maart 2023 betaalde ik een aanbetaling van $ 500 (458 euro) voor het artikel.

Lees ook

Ik heb Kerstmis met mijn gezin op een cruise doorgebracht – ik zal het nooit meer doen

Ik organiseerde de cruise vroeg en was er blij mee

U kunt de aantrekkingskracht van deze cruise niet volledig waarderen zonder naar de reisroute te kijken – alle plaatsen die we van plan waren te gaan, van Noord-Noorwegen tot Antarctica en rond Nieuw-Zeeland en Australië, tot aan de ene kust van Zuid-Amerika en tot aan de andere. van Azië en natuurlijk de Middellandse Zee.

Maar de sociale en culturele aspecten waren bijna belangrijker dan de bezienswaardigheden en Kodak-momenten. Het schip moet klein genoeg zijn om echt een gemeenschap te vormen. Daar keek ik echt naar uit.

Beth overleed op 12 mei 2023 en dat was heel verdrietig. Ik had geen plan B voor mijn leven. We waren bijna 52 jaar getrouwd. We woonden al 48 jaar in hetzelfde huis. Wij kregen drie dochters. Maar deze reis gaf mij iets om naar uit te kijken.

In juni heb ik een hut op het schip uitgekozen en een aanbetaling gedaan, ik denk dat het oplopend tot 40 procent van de reissom was, ongeveer $55.000 (50.400 euro).. Ik heb mijn huis verkocht in een tijd dat de vastgoedmarkt gek was. Ik had een kleine sportwagen die ik verkocht. Ik heb de auto van mijn vrouw aan mijn dochter gegeven. Ik moest op veel manieren economische verliezen accepteren.

Ik ging van het leven in een mooi huis in de buitenwijken naar het verlaten van dat leven. Ik woonde op de bank bij gulle vrienden die mij hun logeerkamer lieten gebruiken en bereidde me voor om aan boord van het schip te gaan.

Ik begon vragen te stellen over de cruise die onbeantwoord bleven. Maar het ging niet zozeer om het terugeisen van geld, want op een gegeven moment kon je nog maar tien procent van het geld dat je had geïnvesteerd terugkrijgen. En niemand wilde dat doen.

Lees ook

Ik maakte mijn eerste cruise op de Middellandse Zee en maakte een fout waar ik maanden later nog steeds spijt van heb

Een paar dagen voor Thanksgiving kreeg ik het telefoontje dat de cruise officieel was geannuleerd

Ik was in Roatan, Honduras voor een duiktrip van 15 dagen en probeerde mijn duikvaardigheden vóór de cruise op te frissen. Maar ik bracht Thanksgiving-avond door op de luchthaven van Miami, zodat ik terug kon vliegen om hier een nieuw leven te beginnen. En ik gaf mijn dromen om de wereld rond te duiken een tijdje op.

Sommige mensen noemen ons waarschijnlijk dom. Nou ja, misschien was er een zekere mate van domheid bij betrokken, maar we waren gefascineerd door een werkelijk prachtige, coole route. Ik heb nog geen geld teruggekregen. Wij willen dat er gerechtigheid geschiedt. Mensen willen hun geld terug. Sommige mensen hebben honderdduizenden dollars betaald. Een cruise is eigenlijk goedkoper dan een huis.

Lees ook

Ik werk voor een naaktcruise – het is bevrijdend, maar tegelijkertijd moeten passagiers deze regels volgen

Ik probeer nu een leven op te bouwen hier in Kirkwood, Missouri. Ik kwam terecht in een tweekamerappartement dat ik leefbaar probeer te maken. Ik heb de verwerking van mijn verdriet uitgesteld en ga de komende weken lid worden van een rouwsteungroep.

Ik vermoedde aanvankelijk verwarring, incompetentie en een slechte planning, maar Miray verzekerde mij dat het allemaal opgelost zou worden. Het was dus pas begin oktober dat ik fraude vermoedde. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de Amerikaanse aanklager de beste plaats was om mij te wenden.

Het Amerikaanse ministerie van Justitie is het grootste advocatenkantoor ter wereld. En ze hebben politieagenten, de FBI en US Marshals die voor hen werken. Als ze bewijs vinden van de criminele fraude, kan Miray onder druk worden gezet om het geld te krijgen of op zijn minst te verduidelijken of er geld is of niet.

Het leven is zo verdomd rijk aan zegeningen. Ik wil gewoon naar buiten gaan en zoveel mogelijk van mijn leven genieten. Ik ben niet op dit schip, maar ik neem mijn leven in eigen handen.

Lees het originele artikel in het Engels hier.

Visited 1 times, 1 visit(s) today