Ik was verslaafd aan alcohol – nu geheelonthouder en ondernemer


Nathalie Stüben was verslaafd aan alcohol totdat ze volledig stopte met alcohol.  Tegenwoordig verdient ze haar geld door andere mensen te helpen onthouding te bereiken.

Nathalie Stüben was verslaafd aan alcohol totdat ze volledig stopte met alcohol. Tegenwoordig verdient ze haar geld door andere mensen te helpen onthouding te bereiken.
Nathalie Stuben

Nathalie Stüben was verslaafd aan alcohol. Ze onthoudt zich nu al 7,5 jaar en is een van de bekendste nuchterheidsactivisten in Duitsland geworden. En een aspirant-ondernemer.

In 2020 richtte ze Natahlie Stüben GmbH op en verkoopt sindsdien een online programma dat bedoeld is om je te helpen nuchter te worden en te blijven. Ze vraagt ​​nu 297 euro per cursus – en krijgt kritiek.

Op de ochtend van 18 juli 2016 werd Nathalie Stüben wakker en zei tegen zichzelf: “Vandaag is de dag, ik ga helemaal stoppen met drinken.” Jarenlang dronk ze te veel alcohol, legde zichzelf drinkregels op en probeerde gecontroleerd drinken. Ijdel. Het was haar al langer duidelijk dat ze de alcohol volledig moest opgeven. Maar ze werd geremd door de angst zichzelf alcoholiste te moeten noemen en buitengesloten te worden. Op die dag was haar pijn echter groter dan haar angst. Ze wist: “Als ik nu niet stop, komt het nooit meer goed.”

Niet alleen hield ze zich aan wat ze zichzelf destijds beloofde. 7,5 jaar later kan bijna niemand die zich bezighoudt met de onderwerpen risicovol drankgebruik en alcoholverslaving om haar naam heen. Stüben is nu een van de bekendste nuchterheidsactivisten in Duitstalige landen. Met haar programma ‘Zonder Alcohol met Nathalie’, kortweg OAMN, heeft ze al talloze mensen geholpen om te stoppen met drinken. Bovendien is de voormalige journalist erin geslaagd een aanzienlijk bedrijfsmodel rond haar onthouding te laten groeien.

Zonder alcohol met Nathalie: Hoe persoonlijke interesse professioneel werd

Een boek (“Zonder alcohol. De beste beslissing van mijn leven”), een YouTube-kanaal “Zonder alcohol met Nathalie” met bijna 115.000 kijkers per maand, een gelijknamige podcast en een speciaal ontworpen online programma gericht op mensen die stop met drinken. Door de jaren heen heeft Stüben een breed scala aan inhoud en producten gecreëerd. Sommige ervan, zoals de video's en de podcast, zijn gratis. Voor andere, zoals het onlineprogramma, is betaling vereist.

Lees ook

Sunday Natural maakt met supplementen een winst van twaalf miljoen euro per jaar: deze rol wordt gespeeld door een interne bedrijfsbijbel

Visited 1 times, 1 visit(s) today