Kunstmatige intelligentie: hoe u werknemers ertoe kunt aanzetten er gebruik van te maken


Het adviesbureau Bain wil zich bezighouden met AI.

Het adviesbureau Bain wil zich bezighouden met AI.
BI

Het is het tijdperk van generatieve AI, en steeds meer bedrijven integreren het in hun bedrijf.

Maar niet alle medewerkers zijn klaar om de nieuwe technologie te gebruiken.

Op het World Economic Forum in Davos legden managers uit hoe zij hun medewerkers overtuigen.

Dit is een machinevertaling van een artikel van onze Amerikaanse collega's bij Business Insider. Het werd automatisch vertaald en gecontroleerd door een redacteur.

Bedrijven zoeken steeds vaker naar manieren om kunstmatige intelligentie (AI) te gebruiken om hun bedrijfsvoering te verbeteren. Maar verandering is moeilijk en niet alle werknemers zijn enthousiast over het leren van een nieuwe technologie.

Volgens de Cisco AI Readiness Index zegt 31 procent van de bedrijven dat hun werknemers aarzelend of zelfs tegen het gebruik van AI zijn. Voor degenen in november gepubliceerd In het onderzoek werden ruim 8.000 managers van bedrijven met meer dan 500 werknemers ondervraagd.

Tegelijkertijd zei ongeveer 97 procent van de ondervraagden dat de urgentie van het gebruik van AI-technologieën in hun bedrijven de afgelopen zes maanden is toegenomen.

Hoe moeten werkgevers hun werknemers aan boord krijgen?

Bedrijfsleiders op het World Economic Forum vertelden Business Insider (BI) dat bazen één simpel ding kunnen doen: wees duidelijk over waarvoor je AI wilt gebruiken.

“Begint met use cases”, zegt Liz Centoni, Chief Strategy Officer en General Manager Applications bij Cisco.

Centoni stelt voor om de potentiële voordelen van het gebruik van AI te schetsen en concrete voorbeelden van het gebruik van AI te geven. AI heeft een goede vlucht genomen bij de verschillende teams in haar bedrijf. Een belangrijke reden hiervoor is volgens haar dat er veel verschillende, goed gedefinieerde gebruiksscenario's zijn voor de technologie die het werk van werknemers gemakkelijker maken.

Coursera-CEO Jeff Maggioncalda zegt dat het belangrijk is om werknemers uit te leggen hoe AI hun werk beter of leuker kan maken.

Veel werknemers zijn begrijpelijkerwijs bang om vervangen te worden door AI. Maggioncalda zegt dat het nuttig kan zijn om de integratie van AI te zien als een uitbreiding in plaats van als automatisering.

“De dingen waar technologie echt goed in is, zijn de dingen waar mensen niet van houden”, zegt Maggioncalda.

Hij stelt voor om het experimenteren met AI te beschouwen als een avontuur om uit te zoeken hoe je productiever kunt zijn, meer tijd kunt vrijmaken en ‘meer plezier kunt hebben op het werk.’ Door deze nieuwe gebieden te betreden, zullen werknemers idealiter groeien en meer kansen voor zichzelf creëren. , zei Maggioncalda BI.

Lees ook

“Of je het nu wilt of niet” – Een DAX HR-manager onthult wat je nu moet doen om te voorkomen dat je wordt vervangen door AI

Paul Knopp, CEO van KPMG, zegt dat zijn bedrijf tegenover de werknemers benadrukt dat hoewel de integratie van en aanpassing aan nieuwe technologieën de rollen van werknemers kan veranderen, dit historisch gezien heeft geresulteerd in een netto toename van het personeelsbestand. En hij verwacht dat AI in de loop van de tijd zal leiden tot zowel omzetgroei als personeelsgroei.

“Wij gaan ervan uit dat dit ook geldt voor generatieve AI, niet alleen omdat je mensen nodig hebt om de generatieve AI-oplossingen te ontwikkelen, wat veel menskracht en inspanning vergt, maar ook om ervoor te zorgen dat mensen vertrouwen in de oplossing kunnen hebben”, zegt Knopp.

Iets anders dat mensen lijkt aan te spreken, zegt Knopp, is tegen werknemers zeggen dat je gelooft dat “het hun werk uiteindelijk interessanter zal maken.”

Het is een goed idee om tegemoet te komen aan de zorgen van werknemers over hoe hun werk zou kunnen veranderen als gevolg van nieuwe technologie. De deelnemers aan Davos richten zich echter steeds meer op het confronteren van medewerkers met de positieve effecten van deze veranderingen, waardoor ze hopelijk gelukkiger en effectiever worden in hun werk.

Lees het originele artikel Business insider.

Lees ook

Deze techneuten uit Berlijn zorgen ervoor dat AI een geheugen heeft – en krijgen daar nu 26 miljoen euro voor

Visited 1 times, 1 visit(s) today