Levensduur: Dokter onthult zijn ochtendroutine voor een lang leven


dr.  Kien Vuu, gespecialiseerd in een lang leven, zegt dat zijn ochtendroutine van 10 minuten met hydratatie, lichaamsbeweging en meditatie grote gezondheidsvoordelen heeft.

dr. Kien Vuu, gespecialiseerd in een lang leven, zegt dat zijn ochtendroutine van 10 minuten met hydratatie, lichaamsbeweging en meditatie grote gezondheidsvoordelen heeft.
imagedepotpro/Getty Images

De anti-verouderingsspecialist Dr. Kien Vuu zegt dat zijn ochtendroutine de gezondheid en een lang leven bevordert.

Dit omvat op bewijs gebaseerde gewoonten zoals lichaamsbeweging, ademwerk en meditatie.

De routine is eenvoudig en gemakkelijk te volgen om stress te verminderen en de concentratie in slechts een paar minuten te verbeteren.

Dit is een machinevertaling van een artikel van onze Amerikaanse collega's bij Business Insider. Het werd automatisch vertaald en gecontroleerd door een redacteur.

Een arts die gespecialiseerd is in antiveroudering zegt dat hij elke dag begint met een eenvoudige ochtendroutine van tien minuten die verschillende wetenschappelijk onderbouwde strategieën combineert voor een langer, gezonder leven.

Dr. A.S. Kien Vuueen drievoudig gecertificeerde arts gespecialiseerd in prestaties en een lang leven, legt uit dat er vijf categorieën of ‘pijlers’ van gezondheid zijn: fysiek, mentaal, emotioneel, sociaal en betekenisvol.

Hoewel het misschien overweldigend lijkt om met al deze pijlers te jongleren, kun je elk aspect integreren in dagelijkse gezonde gewoonten die elk slechts een paar minuten duren.

“Op elk moment van het leven hebben we de mogelijkheid om een ​​keuze te maken over hoe we verschijnen”, vertelde hij aan Business Insider (BI).

Vuu zei dat zijn ochtendroutine meerdere categorieën omvat om een ​​lang leven te bevorderen, met lichaamsbeweging, stressverlichtend ademwerk en een korte meditatie om de mentale en emotionele gezondheid te verbeteren. De routine van tien minuten kan u helpen uw dag goed te beginnen, gefocust en energiek te blijven, terwijl u uw levensverwachting verlengt.

De dag begint met een groot glas water en wat zonneschijn

Vuu zegt dat het eerste wat hij doet als hij wakker wordt, een glas water is met citroen en elektrolyten of mineraalzout. Bijvoorbeeld roze Himalayazout of Keltisch zeezout, dat verkrijgbaar is in supermarkten en meer sporenelementen zoals calcium en magnesium bevat dan gewoon tafelzout. Op deze manier wordt de waterbalans hersteld en worden extra voedingsstoffen aangevoerd.

Hij doet ook zijn best om 's ochtends direct zonlicht op zijn huid en gezicht te krijgen. Dit kan de natuurlijke slaap-waakcyclus van het lichaam ondersteunen om consistente energieniveaus te bereiken.

Lees ook

Levensduur: Dit zijn de vijf beruchte langlevenklinieken van de superrijken

Hij doet een oefeningsroutine van vijf minuten met Qigong en burpees

Vervolgens maakt Vuu zich klaar voor de komende dag met een korte oefening gebaseerd op Qigong, een zachte, aandachtige praktijk die zijn wortels heeft in de traditionele Chinese geneeskunde. De twee bewegingen die hij aanbeveelt zijn:

  • Qigong-sprong: Hef je schouders op en laat ze weer vallen, zodat het hele lichaam stuitert als op een trampoline
  • Qigong-twists: Draai heen en weer met uw armen ontspannen, laat uw handen zwaaien en sla zachtjes op uw borst terwijl u draait. Herhaal deze oefening en klap bij elke rotatie met uw handen tegen uw dijen.

Het eindigt met een ronde van tien tot vijftien burpees, wat een training met hoge intensiteit is.

Er zijn aanwijzingen dat korte perioden van lichaamsbeweging, vooral die welke de hartslag verhogen, de concentratie kunnen verbeteren en de negatieve gezondheidseffecten van sedentair gedrag kunnen afweren.

“Het bouwt energie op”, zegt Vuu. “Slechts vijf minuten is genoeg om je energie op gang te krijgen.”

Een paar minuten ademhalen helpt de toon voor de dag te zetten

Na je training neemt Vuu twee tot drie minuten de tijd om ademhalingstechnieken te oefenen die je kunnen helpen je beter te concentreren en stress te verminderen.

Er zijn een aantal diepe ademhalingsstrategieën die je kunt proberen. De eenvoudigste is om vier seconden in te ademen door je neus, zeven seconden vast te houden en acht seconden uit te ademen.

Vuu heeft de zijne bij zich Vimeo-Kanaal presenteerde ook een stimulerende ochtendademhalingsoefening. Hij stelt het volgende voor:

  • Adem in door je neus, waarbij je je concentreert op de buikademhaling en het uitzetten van je maag.
  • Zonder uit te ademen, ademt u onmiddellijk weer in door uw neus, waarbij u deze keer lucht in uw borstkas brengtT.
  • Adem uit door je mond.
  • Herhaal deze oefening tien keer en doe dan hetzelfde patroon op dubbele snelheid.
  • Volgende:
  • Adem diep in door je neus, span alle spieren in je lichaam aan en houd je adem 10 tot 15 seconden vast.
  • Adem uit door je mond, pauzeer dan 30 seconden en concentreer je op een paar sleutelwoorden die je de komende dag wilt belichamen. Voorbeelden hiervan zijn verbinding, rust, concentratie of vreugde.
  • Beëindig de oefening met een laatste keer diep ademhalen, die je tien tot vijftien seconden vasthoudt en dan weer loslaatT.
  • Herhaal dit twee keer voor een totaal van drie rondes.

Lees ook

Longevity investor onthult hoe we in de toekomst langer en gezonder zullen leven met pillen, lichaamsbeweging en therapieën

Hij beëindigt zijn ochtendroutine met een korte dankbaarheidsmeditatie

Vuu zegt dat meditatie een vast onderdeel is van zijn routine, vooral oefeningen die dankbaarheid benadrukken. Hij zei dat hij aanvankelijk sceptisch was over dankbaarheidsoefeningen en zich in plaats daarvan concentreerde op de volgende prestatie of mijlpaal in plaats van op wat hij al had.

“Ik besteedde geen aandacht aan dankbaarheid totdat ik halverwege de dertig was. Ik had het gevoel dat ik meer nodig had om me waardevoller te voelen, 'zei Vuu.

Dankbaarheidsmeditatie kan zo simpel zijn als een minuut de tijd nemen om je te concentreren op de dingen in je leven waar je dankbaar voor bent. Volgens Vuu veroorzaakt dit veranderingen in het lichaam en de hersenen die de gezondheid en een lang leven kunnen bevorderen. Er zijn bijvoorbeeld aanwijzingen dat dankbaarheid feel-good hormonen zoals oxytocine vrijmaakt, die de bloeddruk kunnen verlagen en andere factoren van de fysieke (en mentale) gezondheid kunnen reguleren.

“Elke keer dat we dankbaarheid voelen, is er een biochemische reactie die een ontstekingsremmend effect heeft”, zei hij.

Lees het originele artikel Business insider.

Lees ook

Ik wil 110 jaar oud worden met deze levensduurroutine: zo heb ik mijn dagelijks leven aangepast om een ​​lang en gezond leven te leiden

Visited 1 times, 1 visit(s) today