Volgens een beroemde chef-kok is dit de ultieme eiwitshake


De beroemde chef-kok Robert Irvine staat bekend om zijn passie voor fitness.  In het interview onthult hij dat hij altijd met benodigdheden reist voor het maken van eiwitshakes.

De beroemde chef-kok Robert Irvine staat bekend om zijn passie voor fitness. In het interview onthult hij dat hij altijd met benodigdheden reist voor het maken van eiwitshakes.
Met dank aan Robert Irvine/Farion O/Getty Images

De beroemde chef-kok Robert Irvine onthulde het recept voor zijn favoriete eiwitshake voor onderweg in een Business Insider-interview.

Na de training drinkt hij graag de pindakaas- en bananenshake.

De shake bestaat uit vijf ingrediënten en bevat naast 44 gram eiwit ook gezonde vetten en koolhydraten voor energie.

Dit is een machinevertaling van een artikel van onze Amerikaanse collega's bij Business Insider. Het werd automatisch vertaald en gecontroleerd door een echte redacteur.

De Britse chef-kok Robert Irvine is altijd onderweg: hij staat voor de televisiecamera voor een van zijn succesvolle foodshows of hij is op een extreme wandeling voor militaire goede doelen. Waar hij ook is, hij heeft altijd zijn persoonlijke kookgerei bij zich.

De 58-jarige veteraan van de Royal Navy vertelde Business Insider dat hij elke twee en een half uur eet om zijn spieren en stofwisseling gezond te houden. Maar het verkrijgen van voldoende voedingsstoffen voor de dagelijkse training terwijl je 345 dagen per jaar onderweg bent, vereist een beetje planning. Toepasselijk genoeg verkoopt hij onder zijn eigen merk een draagbare blender waarmee je shakes rechtstreeks in een drinkfles kunt maken.

Lees ook

Deze 58-jarige chef-kok blijft fit door elke dag te sporten, zelfs om 3 uur 's nachts

Eiwitboost voor onderweg: de pindakaas-bananenshake

Eén van zijn favoriete recepten is een eiwitrijke shake met banaan en pindakaas. Om dit te doen, meng je het volgende:

  • 60 gram pindakaas eiwitpoeder (Irvine gebruikt eigen merk, Fitcrunch – je kunt ook andere smaken proberen)
  • twee eetlepels pindakaas
  • een eetlepel gesneden amandelen
  • een halve banaan
  • 240 Milliliter magere melk

Deze shake bevat 44 gram eiwit en iets meer dan 400 calorieën. Uiteraard kunt u tijdens de bereiding uw porties aanpassen aan uw eigen caloriedoelen.

De shake biedt een uitgebalanceerde mix van koolhydraten voor energie, eiwitten voor spieropbouw en vetten voor verzadiging. Volgens Irvine maakt dit het perfect om nieuwe energie op te doen na de training en met een druk schema.

Lees ook

3 snelle, eiwitrijke recepten voor gewichtsverlies die een voedingsdeskundige zelf kookt

“Ik ben dol op dit drankje als eenvoudige maaltijd na de training. Het bevat veel eiwitten uit de wei, en de pindakaas en amandelen zorgen voor nog meer eiwitten en gezonde vetten”, zegt hij.

Visited 3 times, 1 visit(s) today