Ze stopten met studeren toen ze begin twintig waren en vandaag verdienen ze miljoenen


Van schoolverlaters tot miljoenenomzettende ondernemers: Mawave-oprichter Jason Modemann (links) en Patrick Brüch (rechts).

Van schoolverlaters tot miljoenenomzettende ondernemers: Mawave-oprichter Jason Modemann (links) en Patrick Brüch (rechts).
Mawave

Toen Jason Modemann en Patrick Brüch hun studie opgaven om ondernemer te worden, stuitten ze op onbegrip van hun omgeving. Maar op hun 25e en 26e runnen ze nu een bedrijf met miljoenen omzet.

Haar bureau Mawave is gespecialiseerd in social media marketing en werkte al samen met virale merken als Snocks, Löwenteil, YFood en Armedangels. Maar ook Audi en Vodafone staan ​​op de referentielijst.

In een interview met Business Insider vertelden ze hoe ze halverwege de twintig zo succesvol werden en welke tips ze aan jonge ondernemers zouden geven.

Snocks, Yood, Lion's Share, Armedangels, Hellofresh, North Face – als je naar de lijst met referenties kijkt, heeft bureau Mawave met vrijwel alle merken samengewerkt die je op Instagram en dergelijke nauwelijks kunt vermijden. Jason Modemann en Patrick Brüch zijn niet geheel buiten het reclamevuurwerk betrokken: de oprichters van Mawave specialiseren zich in performancemarketing via sociale media en verdienen er miljoenen aan omzet mee.

Het team van 25- en 26-jarige oprichters produceert advertenties en nu ook content voor klanten – en beheert daarbij budgetten in het driecijferige miljoenbereik, zoals ze zeggen. “Grote advertentiebudgetten zijn enerzijds cool voor Flex, maar anderzijds vormen ze ook een concurrentievoordeel omdat onze database zoveel beter is”, legt Modemann uit.

Marketing: omzet van een miljoen dollar en ‘ecosysteem’

Hoewel de online handel over het algemeen verzwakt als gevolg van de aanhoudende inflatie, kon Mawave in 2023 opnieuw zijn eigen records breken. Op de belangrijke Black Friday, maar ook op jaarbasis. “Over het hele jaar draaien we een omzet van net geen zeven miljoen euro”, zegt Modemann. In 2022 bedroeg de omzet ongeveer 4,5 miljoen euro, zoals blijkt uit uittreksels uit de balans waarover Business Insider beschikt. Al in 2021 kende de balans een jaarlijks overschot van circa 500.000 euro.

Brüch en Modemann groeien inmiddels ook verder dan Mawave. Met moederbedrijf Increaze Venture investeren ze in startups – vooral D2C-merken – in de hoop deze met de marketing van Mawave te combineren tot een ‘ecosysteem’, zoals ze zeggen. Het werkt niet allemaal. Het D2C-merk Heydrate, waarbij zij betrokken waren, heeft inmiddels haar activiteiten moeten staken.

Lees ook

“De sprong van jongen naar kostwinner van het gezin kwam snel en onverwacht”: Op 17-jarige leeftijd nam de Duits-Koerd Yusuf Tüm het familiebedrijf over

Van het stoppen met studeren tot werken in de marketingbranche

Visited 1 times, 1 visit(s) today