Zeven bedrijfsleiders onthullen hoe hun bedrijven AI in 2024 zullen adopteren


In 2024 zal kunstmatige intelligentie waarschijnlijk verder doordringen in de arbeidswereld.

In 2024 zal kunstmatige intelligentie waarschijnlijk verder doordringen in de arbeidswereld.
DrAfter123/Getty-afbeeldingen

De opkomst van ChatGPT eind 2022 leidde tot een golf van enthousiasme voor generatieve AI.

Leidinggevenden vertelden BI dat generatieve AI waarschijnlijk veel zal veranderen in de manier waarop bedrijven opereren.

“Iedereen moet zich verdiepen en leren”, zei een leidinggevende in een interview met BI over de introductie van generatieve AI.

Dit is een machinevertaling van een artikel van onze Amerikaanse collega's bij Business Insider. Het werd automatisch vertaald en gecontroleerd door een redacteur.

Het is misschien niet ‘rizz’ of ‘authentiek’ – de belangrijkste woorden voor 2023, volgens woordenboekfunctionarissen – maar AI was een van de meest populaire termen van het jaar.

De plotselinge verschijning van OpenAI's Chat GPT eind 2022 leidde tot talloze opmerkingen over kunstmatige intelligentie. Sommigen zeiden dat het de mensheid zou redden. Anderen spraken van onheil. Weer anderen vreesden dat het veel werknemers hun baan zou kosten. Sommige CEO's leken er alleen maar over te willen praten.

Het leek erop dat ‘Gen AI’ niet zozeer over generatieve bots ging, maar eerder over een generatie. Wij zouden degenen zijn die de mensen die ons volgen vertellen hoe het was toen de wereld de overstap maakte naar AI.

Lees ook

Deze nieuwe AI-herkenningstool is bedoeld om betrouwbaar te detecteren of leerlingen hun teksten zelf of met ChatGPT hebben geschreven

Het is de moeite waard om te onthouden dat kunstmatige intelligentie al tientallen jaren bestaat en dat we deze gebruiken zonder het zelfs maar te beseffen. Ook al wordt het steeds geavanceerder, er zijn uiteraard grote beperkingen.

Sommigen van hen zijn praktisch. Denk hallucineren – een ander populair woord in 2023. Anderen zijn zelfs nog verontrustender: AI wordt vaak omschreven als een zwarte doos. Wij, de ontvangers, hebben weinig inzicht in hun besluitvorming.

Veel bedrijfsleiders vertelden Business Insider (BI) dat de kracht van generatieve AI de manier waarop bedrijven opereren waarschijnlijk dramatisch zal veranderen. Wat echter onduidelijk blijft, zijn de mogelijkheden die hieruit zouden kunnen voortvloeien.

Lees ook

Jongere werknemers gebruiken AI minder vaak op de werkvloer dan Generatie X en Millennials, zo blijkt uit een onderzoek

Om enig inzicht te krijgen, verzamelde BI hun opmerkingen over kunstmatige intelligentie en hun doelstellingen voor de technologie, evenals hun zorgen.

Zeven bedrijfsleiders onthullen hoe hun bedrijven in 2024 op AI zullen vertrouwen

Sriram Thiagarajan, hoofd technologie bij Ancestry

Voorgeslacht

Afkomst: Stamboom: Sriram Thiagarajan, Chief Technology Officer

Afbeelding door Vladimir Lukic.

Boston Consulting Group

Boston Consulting Group: Vladimir Lukic, Managing Director en Senior Partner

Sal Companieh

Cushman & Wakefield

Cushman & Wakefield: Salumeh “Sal” Companieh, Chief Digital and Information Officer

Dan Shapero, COO van LinkedIn

LinkedIn

LinkedIn: Dan Shapero, Chief Technology Officer

Jürgen Müller, CTO van SAP

SAP

SAP: Jürgen Müller, Chief Technology Officer

Chris Bedi

Service nu

ServiceNow: Chris Bedi, Chief Digital Information Officer

Sowmyanarayan Sampath

Wij zijn “TAYOJR” Kuku

Verizon Consumer Group: Sowmyanarayan Sampath, CEO

Visited 1 times, 1 visit(s) today